2015. augusztus 11. 08:52 - Beanigma

Én miért nem tudok káromkodni?

Ez persze nem vágyálmom, vagy ilyesmi.. félre ne értsétek! Sőt.. a manapság divatos, nem létező bakancslistámon is kb. az előkelő 2569. helyet foglalná el, a " Vegetáriánus krokodilok simogatása"  után, de még a " Bázis ugrás a Himalája szabadon választott gleccserére " vágyálmom előtt. 

De tényleg! Nem megy! Jóóó.. hát az olyan, hogy: bakker.. az megy. Csuklás nélkül. Egy időben szavam járása lett, hogy mindent ami nem tetszett "szar" volt. Totál gyerekesen. Azért lássuk be, nem semmi ennyi idősen, ez az óvodás feeling. 

Egyik ismerősöm szerint simán csak kultúrsznob vagyok. Másikuk rávett, hogy káromkodjak egy jó alaposat (rendes magyar ember módjára), higgyem el, utána jobban fogom magam érezni.(?) Kipróbáltam. A képemről égett a bőr közben, de kierőszakoltam magamból egy.. hát nem fogom leírni, hogy mit. Maradjunk annyiban, hogy  szabolcsi felmenőim joggal lehettek büszkék rám. A kutyabőr is leesett a családi "legjobbjaink" falról, miközben nem szépeket mondtam.  Csak éppen nem esett jól, mert rosszul esett. Ciki voltam saját magamnak. 

Másik esetem a káromkodással, pár éve történt, amikor szerepjátékos koromban a drága KM (kaland mester) egy orgyilkos törpe karakterét osztotta rám, aki úgy káromkodott, mintha könyvből olvasná. (arra a könyvre is kíváncsi lettem volna, amelyik ilyeneket megtűr a lapjain, de mindegy.) A mese jó volt, és úgy éreztem, dramaturgiailag helyén való, hát káromkodtam, mint egy kocsis. :) Nem mondom, hogy édesanyám büszke lett volna rám ha hallja, de hát.. ilyen ez a popszakma, kérem szépen!  Csinálni kell, amit a rendező  rád oszt. 

De a civil életben, a mindennapokban, a buszon, a plázson, és a teraszokon mást sem hallani mint ezt az indokolatlan, ha kell ha nem ronda beszédet. Engem zavar. Szerintem sokunkat. A munkahelyemen rászólok a srácokra, ne beszéljenek ilyen penetra módon. Van aki respektálja és visszafogja magát. Ebből is gondolom, hogy ezzel nem születünk, hanem felvesszük. Valahol.. valamikor.. valamiért.

Konklúzió:

Káromkodhatsz, ha a helyzet mindenképpen megkívánja vagy ha szög helyett az ujjadat találod el a kalapáccsal. De minden kis sza.. apróságért, kötőszóként, csak azért  hogy menőnek tűnj, azért nem. Megtiltom és kész! :) 

 

UFF

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://beanigma.blog.hu/api/trackback/id/tr997697698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása