2023. január 17. 12:24 - Beanigma

Már megint szabadságon vagyok..

.. és hogy ne menjen pocsékba egy újabb tétlenséggel megáldott nap, úgy döntöttem, valami hasznos tudást teszek magamévá ahelyett, hogy pörgetném az Instát vagy cuki kiskutyás videókat nézegetnék a fészbukon. Mert ugye a legközelebbi elegáns állófogadáson nem folyhatok bele  az előkelőek társalgásába azt ecsetelve, míly  remekül sikerült a töltöttkáposztám karácsonykor vagy arról, miként kísérleteztem ki egy remek ecet alapú, ám környezetbarát öblitőt.   A házimunka is várhat picit, most az agyamat kell pallérozni! Erre pedig mi más lenne a legjobb téma, mint a: Piramisok titkainak kutatása. 

Ez a téma már kora gyermekkorom óta feszít ( Tényleg! ) A másik feszítő téma az volt, hogy a fiúk miért húzzák meg a lányok haját. És hogy az enyémet miért nem??( Később rájöttem, hogy csak azért nem, mert nekem nem volt akkoriban lófarkam.)  Nem mondom.. simán átaludtam eme tudás - a piramisos izé, nem a lófarkas  - nélkül az elmúlt száz évet, de egyszer minden lány életében eljön az a pillanat, amikor elemi erővel robban ki/be/fel benne a tudásszomj. Én ezt a mai, ködös-esős napot választottam a robbanáshoz. 

Totál ártalmatlan témának tűnik. Ugye? Pedig egyáltalán nem az. 

Tök normálisan kezdődött minden. Kerestem egy másfél órás youtube videót a témában, és elkezdtem nézni. Mire felocsúdtam, azt vettem észre, hogy az aranymetszésről, (ami egyedülálló a végtelen számok halmazában) a Pí értékéről, mindenféle átlók és szögek összeszorzásáról, tájolásról, hézagokról vagy azok hiányáról, illesztésekről és olyan mérnöki pontosságról szól, ez a ( elsőre )  kellemesen tudományosnak tűnő dokumentumfilm, hogy a fal adja a másikat. Kicsit nem figyeltem oda és máris sumér rovásírással rajzoltam egyiptomi hieroglifákat egy füzetbe. A tudomány kemény dolog. A matek pedig... az én irodalmi beállítottságú agyamnak olyan, mint láncfűrésszel  félbe vágni egy papírlapot. Meg lehet csinálni, de nincs semmi értelme! 

Annak ellenére, hogy kb. a film felétől szinte nem értettem egy szót sem, becsülettel végignéztem, majd levontam a konklúziót: A világ tudósai szart sem tudnak arról, hogyan építették, kik építették. A miértekben és a mivelekben sem tudnak megyezni. Nemmondom.. arra legalább rájöttek, hogy az egyiptomiak könyökben számoltak. Kb.0,5236m. Ez volt nekik az "etalon", mint nekünk az 1 méter. ( amúgy Párizsban őrzik. ) 

Azt nem tudom, hogy a ma megszerzett intelektuális tudással mennyire tudok villogni az előkelő társaságban, de majd  tudományos alapon mutogatom nekik a könyökömet, amire jövő héten rátetováltatom a 0,5236-os számot. Aki a főrendűek közül meg tudja mondani mit is jelent, kap egy.. nemtommit. Egy hangszórót. :) 

Nna.. Az én szerény, ám mértékadó véleményem az, hogy a földönkívüliek keze van a dologban. Könyékig.. hogy stílusos legyek. Mióta elvitték a pillangós hálóingemet, bármit el tudok képzelni róluk! 

 

UFF 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://beanigma.blog.hu/api/trackback/id/tr2118028140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása