2016. március 13. 09:03 - Beanigma

Jobb és bal..

..agyfélteke

bal-es-jobb-agyfelteke1.jpgIgen igen, jól látod. Tudományos értekezés következik a jobb és a bal agyfélteke használatáról. Az úúúúúgy volt, hogy egyik reggel a barátnőmmel/nél reggeliztünk, és mint mindig máskor is, most sem receptekről, gyereknevelésről, vagy fiúkról folyt a szó, hanem tudományról, a test biológiai működéséről, hőhullámról  és egyéb környezeti katasztrófákról. Egyszerű, mindennapos barinős pletyuzás volt, mint máskor is. Saját érdememként tüntetném fel, de nem lenne igaz, hogy én dobtam be témaként  ezt az agyféltekés dolgot. Én azt sem tudtam eddig, hogy két agyféltekém van, nemhogy más-más dolgokért felelősek. Tök ciki, de hát ez van. Az egy bites agyú csajok táborát erősítettem eddig, aki úgy gondolta, egy fej, egy agy. Ez ilyen egyszerű. Pedig NEM!

Tehát van a jobb, és van a bal. Megismerve a tulajdonságaikat, vagyis hogy melyik miért is felelős, a bal féltekét sötét szürkének, a másikat rózsaszínnek látom. A bal racionális és logikus. (máris felejtős) Tervez, végrehajt, problémát old meg. (mondom, hogy felejtős) Itt található a beszédközpont. Mondatokat alkot, szövegért. (nna.. alakul) Az írásközpontról nem mesél a fáma, de megtippelem, az ezért felelős idegpályák is itt bújhatnak meg. (hoppá.. az előbb a bújhatnak szót ly-vel írtam, szóval.. stornó minden) 

A jobb agyfélteke miatt vagyunk kreatívak, muzikálisak, és miatta dús egyesek fantáziája. Nem utolsósorban ennek az agyféltekének van humorérzéke, ellenben a ballal, aminek nincs. Felismeri a színeket, megjegyzi az arcokat, viszont nem tud beszélni. (bárcsak így lenne, de higgyétek el, tud. ismerek olyat, aki így is tud.) A jobbos emberek emocionálisabbak, viszont időérzékük a nullával egyenlő. 

Van káosz dögivel. Mármint a fejekben. Mázli, hogy azért a két agyfélteke kommunikál egymással. Jobban ebbe a témába nem mennék bele, mert nem tudnék kikeveredni belőle. :) A lényeg, vegyük rá őket hogy összedolgozzanak. Csapatban mindenki erősebb. Nem igaz? 

Ezek után elkezdtem figyelni a környezetemet, hogy ki melyik agyféltekéjét használhatja túlnyomórészben. Magamról rögtön megállapítottam, hogy jobb agyféltekés vagyok. Egyértelműen. Bár beszélni tudok, néha megoldok egy-egy egyszerűbb problémát, de ritkán vagyok kritikus és tárgyilagos, mert az érzelmeim mindig  homlokegyenesen más irányba visznek el. De abba legalább következetesen. (szuperság) Mivel nem treníroztam eleget szegény bal oldalt, ezért nem tudok számolni sem. (tudtam, hogy végül ezt sem kenhetem másra) Azt sem mondhatom el magamról, hogy tudnék nyelveket. Legalábbis addig nem, amíg a halandzsa nem lesz nemzetközileg elismert, nyelvészek által elfogadott. Azonban élénk a fantáziám, meg tudom különböztetni a pirosat a kéktől, és imádom a zenét. ( muzikális villanyszerelő lehetett volna belőlem) Ha optimalizálnám, vagy valahogy rá tudnám venni a balt, hogy ügyeljen kicsit a jobb felemre, akkor felismernék pár régi ismerőst, rokont, közeli családtagot túl azon a mostani szinten, hogy: téged már láttalak valahol.. 

Miután ilyen szépen beskatulyáztam magam és az agyamat, rátaláltam egy tesztre. Pont erről ne lenne teszt az interneten? Persze hogy van. Nem volt egyszerű, mert magyar nyelvű tesztet nem is találtam, csak angolt. Mázli, hogy olyan szintre van lebutítva, amit még én is megértek, így meg is csináltam. Az eredmény engem lepett meg legjobban. 50-50%-ban használom a két agyféltekét. Kaptam egy internetes gratulációt is Prof. dr. habil.. akárkitől, azzal a lábjegyzettel, hogy azért még van hova fejlődnöm, mert bármilyen örömteli is az eredmény, mégsem vagyok egy evolúciós csoda. 

Na és most, hogy ilyen klasszul elveszítettem a legendásan nem létező időérzékemet, és irkálással töltöttem a reggelt a helyett, hogy felnyaltam volna az előszobát, rohanok készülődni. Már csak cirka 4 órám van, hogy elkészüljek egy fontos találkozóra. Ha szerencséje van az illetőnek, rögtön felismerem, a beszédközpontom nem mond csődöt és illedelmesen köszönök. A legnagyobb érdeme a két agyféltekémnek az lenne, ha nem  borulnék sírva a nyakába, hogy szipogva megdicsérjem a piros pulcsiját, ami valójában kék. Már csak azért sem, mert így elkenődne a sminkem. És mint tudjátok, nőnek lenni nehéz, akár működik az agya, akár nem. :)

 

Uff

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://beanigma.blog.hu/api/trackback/id/tr808472810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása