2020. augusztus 05. 18:06 - Beanigma

Új hobbim van!

Régen szappant, csokipapírt, kártyanaptárt gyűjtöttem. Egyedül a szappangyűjtést mondanám haszonnal is járó hobbinak, annak ellenére, hogy lövésem sincs mi lett a fél ágyneműtartónyi illatos szappannal.. Gondolom bevégezték amire teremtettek..  Legújabb hobbim az autószerelés. De tényleg! Nem mondom, hogy hozzá is fogok magához a tevékenységhez, dee... már annyi videón, műszaki leíráson és amatőr vitafórumon rágtam át magam, hogy szinte ha álmomból felkeltenek is el tudnám mondani milyen és hány liter váltóolaj kell a Suzukiba, ami ugye... a mi, legalábbis az én jelenlegi autóm.

Elég sok kocsi megfordult már nálunk, de most először próbálok érzelmileg is kötődni az autómhoz. Állítólag.. ( és ezt egy férfitól hallottam) jót tesz a kocsi lelkének. Mert hogy van neki. Nálam a pozitív hozzáállással Dunát lehetne rekeszteni, de ez a kis.. kocsi azért néha elkeserít. Például hangokat ad ki. Persze nem arról beszélek, hogy beindítom és berreg, esetleg brümmög, inkább arról, hogy veszettül nyiszog, súrlódik, kattog. Egyesek szerint ez tök normális az ő korában, és ne legyenek nagy elvárásaim, inkább tekerjem feljebb  a rádió hangerőgombját és ne foglalkozzak semmivel. A Suzuki masszív kis kocsi, no para!  Háát.. jó. Mély levegőt vettem és előkotortam egy Scooter cd-t. Talán oximoronnak számít, hogy Scooteréket hangtompításra használom, de ideig óráig beválik. A piros lámpánál persze megkapom autóstársaim lesújtó pillantásait az üvöltő retro zene miatt. Szerencsére csak azokét, akik szintén olyan csórik, hogy nem telik nekik légkondis kocsira, és lehúzott ablaknál élvezik az aszfaltról felszálló 45 celsius fokot, mint én is. 

Sajnálatos módon, ha egyszer beeszi a fejembe, hogy az autóm már megint nem úgy működik ahogy a nagykönyvben meg van írva, akkor elkezdek nyomozni, hogy miféle hang lehet..  Ilyenkor beugrik egy rész a Rómeó és Júliából.. 

Már menni készülsz? Még nem is virrad?
Nem a pacsirta volt, ha’ fülmile,
Félénk füled mitől megrezzene.
A gránát-almafán szól minden éjjel.
Hidd el, szerelmem, csak a fülmile.

Lefordítva ezt autósnyelvre: ez bizony nem normális, mert egy normális autó nem kerreghet korán reggel. Vaaagy.. csak reggel kerreg, mert hideg az olaj?  Persze utána egész úton megy a fülelés, hogy hallom vagy sem azt a hangot. És ha nyomom a féket és a gázt egyszerre elhallgat vagy még hangosabb? Esetleg ha elkezdek a Bükkben raftingolni, az árt vagy használ neki? Ez is olyan, mint a fogfájás. Nem múlik el magától. És most tegye minden rendes autót vezető ember szívére a kezét, hogy nem bízott-e már abban, hogy ez a mostanra szürreálissá váló, éjszaka is a fejedben kattogósurrogó hang elmúlik. Magától. Az autó... kvázi kialussza. Vagy ilyesmi. 

Ha nem, akkor irány a jó öreg ( szó szerint ) szakember. Ékes magyarsággal, szofisztikáltan elmondom mit tapasztaltam: egyszercsak elkezdett surlódó hangot adni... inkább fémes, mint zörgő, és nem is mindig.. csak reggel és főleg este.. biztosan a hidegtől.. vagy felforrósodott benne valami.. esetleg a fék? de szerintem nem... nem.. nem értek hozzá, csak megnéztem egy billió videót arról, hogy mi baja lehet ha ilyet tapasztalok, és szerintem ez a baja, de pszt! meg sem szólalok, mert hogy jövök én ahhoz.. és különben is.. szerintem persze igazam van, de majd megnézi és meghallgatja.. mert nő is vagyok, meg szőke is... de az internet nem hazudik és végülis.. én sem vagyok hülye! 

Látom a szemén, hogy elkönyvelt valaminek... amit kikérek magamnak, mert nem vagyok!

Most megint hallottam valamit pár napig hátulról, alulról.. (még mindig a kocsiról beszélek) de elmúlt. Most az frusztrál, hogy miért nem hallom? Jajj.. ez  legalább olyan nehéz dolog, mint kisgyerekes szülőnek lenni; nagyon idegesít, ha a gyerek üvöltve játszik, de akkor igazán nagy a baj amikor csöndben van. 

Jelenlegi problémám a kilincs. Egészen apró, mondhatni bagatell  baja van. Konkrétan nem lehet kinyitni vele az ajtót. Megoldás ha lehúzom az ablakot és kinyúlok a külső kilincshez. Száraz időben nem annyira gáz, de amikor leszakad az ég.. az már bőven meghaladja az ázott ciki kategóriát. 

Már megnéztem pár videót, tudom hogy kéne kicserélni. Szerintem szét tudnám szedni. :) De hogy összefelé hogy menne... hmm...

 

Na.. UFF

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://beanigma.blog.hu/api/trackback/id/tr2216105596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása